Back in cmyk

Tillbaka dagtid på LH-Tryck där dagarna går illa kvickt!
Imorgon blir det skateboardåkning med Peter, ska bli kul att rasta brädan en sväng :)

Vi är igång...

Dagen började tidigt, halv 6 var vi uppe & slängde på oss kläder, i med mat & packa väskan. Halv 7 gick bussarna från boendet till tävlingsområdet.
Radio Sjuhärad ringde imorse & hörde hur läget såg ut inför första tävlingsdagen. Jag berättade för dem att vi under dagen skulle köra 2 av 4 färger på ett bestruket papper. Det är en affisch med motivet av DJ Jean (har aldrig hört namnet innan Euroskills) tydligen känd?

I alla fall gick dagens tryckning helt okej, ska försöka upprätthålla det härliga flödet av fuktvatten & färg vandrandes på valsarna i min speedmaster imorgon med :D. När trycket fungerar är det kul att heta Allan ;), det måste bara hålla imorgon också!

Tjohejj!

Här ser vi två sköna nissar ur landslaget...

Andreas (mekatronik) & Viktor (Industri-elektriker)

EuroSkills 18-20 Sept 2008

Här är vi nu, dagen innan tävlingen startar, invigningen är utförd, spänningen på topp. Många känner sig nervösa inför morgondagen, andra tycker sig veta precis vad de ska göra & har annat i tankarna. Hur som helst tror jag att Sverige kommer plocka hem medaljer på Lördag kväll!

Efter en lång dag i montern där jag & de andra "grafikerna" har fått information & en översyn på tryckpressarna blev klockan 17 & invigningen startade. Där tågade vi in på scenen, viftandes med våra flaggor. Vi hörde ett svenskt jubel långt bak i publikhavet, och där såg jag Mor & Syster bland andra svenska supportrarna hojtandes. Jag är så glad att de ville komma & se mig tävla & heja! Det enda & den en enda jag saknar nu är Hillevi, det är svårt att inte tänka på dig.

Nu ska jag lägga mig för att imorgon tagga till som fan innan pressen går i tryck!
Här följer en bild på den gula härliga färgen i tryckpressen :)

Holland/Rotterdam

Nu har det Svenska landslaget i yrkesskicklighet landat i Holland & installerat sig i Rotterdam.

Helskönt att vara framme efter dagens resande, speciellt efter en hejdundrans sightseeing då vi fick åka runt med buss i 2 timmar & kika på hur det går till när stora fartyg lastar på & av sina containrar vid hamnen. Med endast frukost & en fralla i magen var vi måttligt intresserade.. Ska bli grymt gott med mat nu!

Imorgon åker vi till tävlingsområdet & rekar. Vi var där en snabbis idag innan bussturen & anmälde laget, verkar grymt stort.

Vi offset-tryckare ska förhoppningsvis lotta fram vilken press var & en ska tävla med, jag hoppas det sker imorgon så vi får chans att kika över maskinen lite!

Spännande tider!

Tävling på gång

Idag har jag lämnat Jönköping för att ta mig till jobbet i Ulricehamn där jag finslipat några moment inför EuroSkills som går av stapeln nu i veckan. Är det tävling måste jag vara väl förberedd!

EuroSkills är för övrigt ett stort evenemang där ungdomar i varierande åldrar upp till 25 år tävlar i sina yrken. Jag i offset-tryckning. Detta är första gången EuroSkills anordnas, och det i Rotterdam, Holland.
- www.euroskills2008.eu

Nu har jag även hunnit besöka min vän David som bjudit på kaffe & en pratstund i hans härliga lägenhet. Känner mig nöjd av Ulricehamn för dagen & ska strax bege mig tillbaka till sambon i Jönköping.

Var ute igår & försökte fånga några bilder på kameran, här följer ett smakprov.

Vattenfallet vid Högskoleområdet i Jkpng.