Trycktekniskt inlägg

Här är jag & arbetar i Australien på Shepparton News, Newsprinters. Vi trycker mestadels dagstidningar i området "Goulburn Valley" samt någon tidning till Melbourne och en Vietnamesisk.
Vi använder en Goss Community tryckpress med 6 torn, 7:e tornet ska snart installeras.

Ett av våra 6 torn
Tower 3


Hur fungerar registret?

-För att få färgerna (cyan, magenta, yellow & black) tryckta på samma ställe har vi två små kameror längst upp i varje torn. Kamerorna läser av 4 fyrkantiga prickar, (en prick för varje färg), och ser till att de ligger i linje med varann.

Systemet är uppbyggt så att magenta alltid är på rätt plats, därför dras de andra prickarna alltid till magentan när de första tidningarna börjar rulla. Under körning kan de rubbas lite, men av automatik strävar de alltid efter mitten.

Register systemet
Register, man kan även
flytta färgerna manuellt.

Idag anlände vårt nya fuktsystem från Arlöv i Sverige. Det är en ny sprayfuktsanordning som ska vara många gånger bättre än den vi har idag. Under januari ska mekanikerna på jobbet börja installera dessa 56 sprayanordningar.


Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej, jag funderar själv på att åka ner till Australien och arbeta som tryckare eftersom det är mitt yrke, jag har lite frågor angående vilket visum du ansökte om och lite till ;) hör av dig om du har tid Tomeek[email protected] / Mvh

2009-01-15 @ 09:28:00
Postat av: Allan

Tomas! Jag får inte din e-post adress att fungera, testa skicka ett meddelande till min mail så har jag massor att berätta för dig!

[email protected]

2009-01-18 @ 05:30:28
URL: http://allanmyhre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0