Svenska prylar

Här ligger jag inomhus med AC:n på högsta fart för att komma bort från de 39 varma graderna utomhus. Rör mig mellan tvättmasinen & köket.
När min bror Gustaf & min vän David kom hit hade de med sig en liten kaffekokare + Svenskt kaffe! Den gåvan var värd mycket, speciellt dagar som denna.


Den rymmer en hel kopp kaffe!

Eftersom vi drack mycket kaffe de första dagarna blev Shane, som jag hyr in mig hos, nyfiken att smaka. Vi kokade upp så att han & hans sällskap fick sig var sin kopp. De gillade kaffet! Så mycket att de en vecka senare kom hem med två nya paket svenskt kaffe från IKEA. Inte bara det, de hade köpt pepparkakor som vi skulle ha till kaffet :D

Innan jag stack till Aussie-landet fick jag en present av min gamle vän & läromästare Sven-Åke Johansson. En handduk som jag skulle ha här nere så folk vet vart dom ska skicka mig om jag hamnar fel.




Den har använts flitigt på stränderna och hängt med på många resor. Nu ska den med ner till havet i helgen igen om min rygg bättrar sig något.

Kör hårt Svennis!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk vad den lilla kaffebryggaren har varit med om mycket, skall hälsa mormor hur uppskattad den blivit av alla som begagnat sig av den!!!

Svennis har koll på vad en ung man kan behöva, snygg design & mycket god kvalite verkar det vara!

Hälsa Gustaf & David! Kramar från mamma

2009-01-23 @ 17:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0