Nytt hem

I mellandagarna flyttade jag in i ett hus här i Shepparton. Mannen jag får bo hos är chef över efterbearbetningen på mitt jobb och arbetar ständig natt. Han tar alltså hand om tidningarna vi tryckt & ser till att de hamnar snyggt i lastbilen & på väg till slutanvändaren.


Hålla räkning på hur många bbq
jag haft här är omöjligt

Jag har hela huset för mig själv och ska känna mig som hemma tycker han, vilket jag börjar göra mer & mer. Det fungerar mycket bättre här än stugan på campingområdet, mitt mellan stan & jobbet.
Aussie som han är, finns där inga bekymmer. Har varit med honom en härlig sväng på hans HOJ som han pedantiskt putsar upp efter varje åktur.




Efter förra veckans 43 gradiga dag vill jag tro att jag kommer stå ut både Måndag & Tisdag som ska hålla 39 grader. Efter samtal med mor igår konstaterade vi att det är lättare att komma ifrån kyla än att gömma sig från värmen här.

Ny vecka på jobbet börjar imorgon! Grymt spännande när de börjar installera det nya tornet & det Svenska sprayfuktsystemet på jobbet. Jag hade nästan hellre hjälp till med den installationen ett tag för att se hur det fungerar.




Kommentarer
Postat av: Pappa

vilket härligt ställe. Skönt att sitta i skuggan med en öl eller hur?

kram

Pappa

2009-01-18 @ 10:58:22
Postat av: Allan

Ölen och köttet på grillen... mycket behagligt!

2009-01-18 @ 11:55:28
URL: http://allanmyhre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0