Från sträckning till Bältros

I helgen har jag gått & haft ont i ryggen på vänster sida & trott detta varit en muskelsträckning efter tennismatchen i fredags kväll. Men sedan smärtan gick över till vänster sida av magen fick jag för mig att jag blivit biten av något farligt australiensiskt djur när jag legat & sovit, (dessa jäkla spindlar!). Tyckte mig ha ett märke på ryggen där smärtan startade men hade ingen bra spegel att se.

I går när jag bytte plåtar på jobbet var det olidligt, böja sig ner och röra sig mellan trånga ytor vid tryckpressen var mer än vad ryggen tålde. Jag nämnde det & bad en arbetskamrat kika där jag tyckte bitmärket var, men inget konstigt alls kunde upptäckas. Därför gick jag tillbaka till att det bara var ett sträckning.

Idag när jag vaknade hade jag ett samtal med Hillevi, min bättre hälft och blivande sjuksköterska.  Jag berättade om min rygg för henne.
När jag förklarat hela historien för henne sa hon följande
-Har du några utslag på ryggen, det kan vara bältros...

Några utslag hade jag ju inte alls märkt av, men när jag kände med handen hade där under natten bildats små röda prickar på ett område om 2 cm på ryggen.

Jag åkte till jobbet som vanligt, men ringde och bokade tid hos en läkarmottagning efter någon timmas arbete för att följa Hillevis råd och därmed konstatera diagnosen hon ställt. Sagt & gjort berättade läkaren att det var bältros. Jag måste vila & får absolut inte ska anstränga ryggen på minst 2 dygn, eller tills smärtan lagt sig.
No worries, sa chefen som såg allvarligt på det men väntar mig tillbaka när ryggen är bättre.

Det enda jag kan göra nu är att ta mina tabletter, vänta & vila.. Hoppas det går över så fort som möjligt!


Bjuder på denna fantastiska kokaburra
mitt i allt elände.

Klicka här för att höra hur den låter.


-Bältros är en vanlig virussjukdom som drabbar både män och kvinnor. De typiska symtomen är smärta och hudutslag som bara drabbar ena sidan av kroppen. Ofta bildar utslagen formen av ett band eller bälte. För att få sjukdomen krävs att man tidigare har haft vattkoppor som orsakas av samma virus.


Kommentarer
Postat av: Pappa

krya på dig

kram

pappa

2009-01-20 @ 08:54:04
Postat av: Miriam

Mamma var nyss inne och berätta om sjukdomen du drabbats av :S Tyckte så synd om dig då jag fick höra!

Krya på dig nu ordentligt å stressa ner i ett par dar!

Många kramar /Lillasyster

2009-01-20 @ 17:51:24
Postat av: Miriam :)

Kom just att tänka på den här sången när du skrev om kookaburra ;)



Kookaburra sits in the old gum tree

Merry merry king of the bush is he...



hihi,, den kommer du ihåg vah?

2009-01-20 @ 17:56:19
Postat av: Denise o Josefine

Stackare!!! Synd att din sjuksköterska har lämnat landet... Hoppas på snabb bättring! Hälsa Hillevi att hennes bästis Matilda också är världens bästa frisör!!!! Stor kram//D o J

2009-01-20 @ 22:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0