Besök i Canberra & på Sveriges Ambassad

Min Tisdag denna vecka blev speciell. Jag skulle ta mig till Canberra, Australiens huvudstad, för att ta emot ett pris från EuroSkills som hölls tidigare i höst 2008.
Min chef Angelo följde med mig till den Svenska Ambassaden där vi blev väl mottagna.
Vi kom tidigt och fick därför vara med när de sjöng "Jag må hon leva" till en tjej på ambassaden över en kopp kaffe.
Himla trevligt! Fick sjunga den på engelska med så Angelo kunde vara med!
När väl ceremonin hölls fick jag ta emot ett diplom och en fin glas-statuett. Inte nog med det, ambassadören Sven-Olof Petersson ville skicka med mig en liten svensk flagga jag kan ha på jobbet!


Fantastiskt trevliga människor på den svenska ambassaden i Canberra!

Priset jag tog emot fick jag därför mina poäng i EuroSkills var de högsta ur det Svenska Yrkeslandslagets. Priset heter "Best of Nation" och delades ut till den med högst poäng från tävlingen i EuroSkills från varje land.



Utöver besöket på ambassaden kollade jag & Angelo in Parlamentet där vi fick en guidad tur. Väldigt värt att besöka, grymt vackert och fantastisk arkitektur!

Återkommer med mer bilder från Canberra!
HejSvejs!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Grattis till det fina priset! Hoppas Du är lika stolt över Dig själv som jag är som bara är Din mamma!!!

2009-01-28 @ 19:16:08
Postat av: Denise o Jossen

Stort GRATTIS Allan! You make us proud! Kramar från Denise o Josefine

p.s. Erik får skriva egna inlägg :0) men han skickar en kram han också :0)

2009-01-28 @ 21:40:39
Postat av: Pappa

Väl förtjänat för allt arbete Du lagt ner. Flit lönar sig. Grattis

2009-01-29 @ 13:45:38
Postat av: Lillasyster :D

Bra jobbat brorsan! Du är bäst :P

2009-01-29 @ 20:30:13
Postat av: moster Anna & morbror Mikael

Hello!

Grattis! Trevligt att höra att allt funkar.

Här får du lite info från Götet. Staffan och My är sedan 1 månad i Indien och har där varit med på en 15-dagars resa i södra Indien. I dagarna reser de till New Delhi fvb till Beijing där de skall hälsa på en kamrat som studerar kinesiska på uiversitetet. Efter det rundar de av resan med en månad i Thailand. Rikard kämpar på med sin sista praktik på inköpskontoret Volvo/Lundby därefter blir det student i början på juni. I veckan var han

på anställningsintervju på Liseberg - kanske kommer du se honom som kanin i sommar!? Vi själva har just

kommit hem från Knippla. Vi hörs! GRATTIS IGEN!

2009-01-31 @ 20:07:51
Postat av: Kenny

Tjena Allan!



Grattis och bra jobbat! :o)

2009-02-02 @ 20:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0