43 grader ute

Detta är den varmaste dagen jag till minnes har upplevt.
Kvart i 7 imorse utanför jobbet var det redan alldeles för varmt. Har hällt i mig mycket vatten och velat bada i polen vi har på jobbet, men inga badkläder hade jag med mig, tar det imorgon!


AC:n har körts för fullt på jobbet hela dagen, den hjälper lite med några kalla vindpustar här & där, trots det känns hela tryckeriet mer eller mindre som ett enda stort växthus. På något sätt har vi lyckats få igenom de tidningar vi skulle ändå.

Gustaf & David gav sig imorse iväg med tåg till Melbourne för att sedan flyga vidare upp till Brisbane. Nu ska de även ha fått sina Australiensiska körkort så de kan hyra bil och se sig om lite mer.
Vi var i Torquay i helgen där Gustaf & David fick testa på sufingen för första gången, hur kul som helst!
Hillevi & jag var där helgen innan och svängde våra brädor på vågorna för att visa alla australiensare hur det ska se ut, de såg med häpnade blickar på oss! :)

Har börjat på en samling med "Stubbie-holders" som du sätter ner den kalla ölen i för att inte bli kall om handen. Det finns oändligt många motiv, är uppe i 4 nu.

Kommentarer
Postat av: Miriam :)

OJ, 43 GRADER! det var som attan! Visserligen har vi också fått känna på lite vårvärme här idag.. men det går självklart inte att jämföra med erat heta klimat! ;)

Taree lungt me ölen brorsan :P (väldigt jobbigt att bli kall om handen hörru ;P )

Kul att du börjat skriva här igen btw :D!

Saknar dig! kramar

2009-01-14 @ 17:19:27
Postat av: Pappa

Skoj att Du visar livstecken!

Viktigt att inte bara handen blir kall, ölen får inte tappa tempratur. Hörde att Du ringde. Du kan väl slå en signal på direkttelefonen på jobbet nästa gång, 040-321438. Om jag inte svarar så kopplar den till min mobil.

kram

pappa

2009-01-15 @ 17:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0