Densitometer till tryckeriet

Nu drar jag till jobbet för att vara med på densitometer-träning!
De har plötsligt fått för sig att börja använda densitometer när vi justerar färgerna i tidningstrycket.
Jag önskar bara att kvalitén kunde jämföras med arkpressar, så mycket roligare på det sättet. Här går det att nå måttligt kvalité. Jag har aldrig varit riktigt nöjd innan tidningen hunnit tryckas klart... Men vad gör man?



Varför känns det som tidningstrycket är så långt efter ark tryck?


Vi gick bland annat igenom Lab*-värden samt en övergripande lektion om färglära. Gubbarna vid pressen verkar ha svårt att vilja vänja sig vid nya verktyg & ifrågasätter därför hårt denna metod att mäta färg på.
Det var vår färgleverantör som instruerade oss.
Vi har några killar som gått från arkoffset till rulle på jobbet som vet vad det handlar om iaf!

Här är en länk till Newsprinters, företaget jag arbetar på.

Nu är det dags att ta en...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0