Arbetet fortskrider

Efter att ha arbetat på tidningstryckeriet i snart 5 månader har jag lyckats ta mig framåt och lärt mig en hel del.
När "förste-tryckaren" inte varit tillgänglig har jag de senaste 2 veckorna fått ta kommandot i pressen själv vilket har känts enormt utvecklande och roligt att de vill testa sätta mig där.
Igår var han sjuk och jag fick därför ta hand om skiftet helt på egen hand för första gången, såklart med hjälp av resterande skiftkamrater;
En kille på vår stacker, en som laddar nya rullar till pressen, en lärling samt en tryckare till. Teamplay for the win!
Vi jobbade bra och låg därför bra till när nästa skift kom för att byta av oss.


Det sjunde trycktornet på jobbet står upp & ska vara körbart så fort fuktsystemet är installerat.
Nya fuktsystemet (Baldwin) är hitskickat från Arlöv, Malmö. Två montörer är här för att installera det, varav den ena är från Sverige! Skönt med en svensk röst bland alla g'day mate, how are ya?

Den 27 februari har min chef bokat en tur ner till Melbourne för att äntligen besöka Herald Sun, tidningstryckeriet som ska vara gigantiskt. På samma resa ska vi också ta en rundtur i fabriken för gummidukstillverkning.



I lördags följde jag med min arbetskamrat Shaun till Murray river där en vattenskidstävling hölls; Southern 80.
Dagen bjöd på 47 grader och solsken, vilket gjorde att vi som alla andra gick ner till flodkanten och satte oss i vattnet för att se de snabba båtarna sväva förbi.



Vrålsnabba båtar kör alltså med två personer på skidor bakom så fort de kan i 80 km längst Murray floden för att vara snabbast i mål. Ett lag består av 1 förare, 1 som håller koll på skidåkarna från båten samt 2 som åker efter båten.






Kommentarer
Postat av: David

Inga dåliga motorer i dom där båtarna du =P

2009-02-12 @ 06:23:56
Postat av: Miriam

Tänk att det redan har gått så lång tid sen du åkte! Tur minsann att internet finns :)

Den där vattenskidtävlingen lät inte fel, du frågade inte om du fick ställa upp som en av de tävlande på skidor ;P ? Du som gillar att tävla i allt hade säkert klarat det galant med den vinnarinstinkten du har! =)



Nu bär det av för en veckas skidsemester för min del :) Ha de så bra! Många kramar!

2009-02-12 @ 09:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0