Busy busy...

Ännu en vecka i högtryck har passerat.

I dessa dagar arbetar jag nattskift. Det är ett bra sätt att lära mig jobbet då vi ständigt har en ny tidning att trycka. Tempo!
Mycket att ta in är det! Vi tillämpar "Learning by doing", i alla fall på mig, vilket gör att jag kommer in i arbetsuppgifter snabbt och frågar själv när jag behöver veta något nytt. Det är riktigt lurigt ibland eftersom jag inte kan de svenska termerna för rull-offset... I veckan har jag kört mitt första jobb mer eller mindre på egen hand. Skönt att de ger mig lite ansvar och förväntar sig något, känns så mycket roligare då!

Ikväll har vi Christmas Party med hela företaget (ca 150 anställda) på en restaurang i närheten. En restaurang som för övrigt också serverar smörgåsbord...


Såg skylten dagen efter jag landat med planet här, märkligt tänkte jag som precis hade avslutat en 30 timmar lång resa från Sverige... :)


Igår köpte jag mig en bil, ville ha en kombi för att kunna sova i bilen när jag drar iväg på spännande helgturer för att lära känna Australien bättre!



Efter att jag haft bilen i nu 24 timmar har jag lyckats hoppa in och sätta mig på passagerarsidan 5 gånger. Ser ganska roligt ut när jag ensam efter att ha handlat stänger dörren & sitter där några sekunder innan det går upp för mig att det är vänstertrafik & att ratten sitter på höger sida i bilen.

Nu bär det strax av mot restaurangen.
Jättekul att få & läsa alla era kommentarer!

Hej Svejs!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Tja Allan



Tänkte bara skicka en hälsning från oss i Ulricehamn. Hörde att David skulle ner till dig. Ha det!



Tomas, Martina och Tilde.

2008-11-28 @ 08:58:26
Postat av: David

Fin kärra du skaffat Allan =) ser inte lika matt ut i lacken som din förra pärla hehe =)

2008-11-28 @ 14:46:19
Postat av: Allan

tack Tomas! hälsa Martina och Tilde!



David: passa dig ;)

2008-11-28 @ 16:15:20
Postat av: David =)

haha aa

2008-11-28 @ 19:16:14
Postat av: Erik

asgarv. jag som har svårt för höger och vänster som det är.

jag skulle inte köra i vänstertrafik alls.

kolla dina försäkringar.

snygg bil, golfklubbor???

2008-11-28 @ 19:37:55
Postat av: Allan

Ja, nu har jag lärt känna en kille på jobbet som lirar lite golf, han har runt 20 i hcp också.. Vi pratade om att dra ut & lira.

Får köpa mig en bag med klubbor kanske så jag är nere under sture när jag kommer hem! :)

2008-11-29 @ 04:34:59
Postat av: Anna

Glömde fråga hur det var på julfesten!?!

2008-11-29 @ 12:12:54
Postat av: perry

hej allan



grannen här.har du provat några goda lokala pilsner som kan rekommenderas och är det högerregel som gäller, som tanke på vilken sida du vill sitta.

2008-11-29 @ 19:29:39
Postat av: Allan

Julfesten var skoj Anna! Vi julade & stod på händer efter maten!



Perry! Ölen är grymt góa här! VB (Victoria Bitter) är något jag rekommenderar, går att få tag på i Sverige. Carlton Draught är också en god öl här.

De har mängder, har inte hunnit testa alla ännu bara :)

Ha det kanon!

2008-11-30 @ 08:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0