Ojoj!

Vilket land! Här är det gött.. Laidback attityd, och underbara människor precis som jag någonstans hade förväntat men inte riktigt vågat tro. Alla typer av problem är små bagateller, lätta att lösa. Medmänniskor är hjälpsamma & ställer upp för varandra! Självfallet finns där undantag, men då blir jag istället glad över att höra till den positiva klumpen av aussies ;)

 

Är inne på min andra vecka som web offset tryckare, det är inte så lätt att lära sig som jag hade tänkt. Först ska pappersrullarna dras i sin egna bana genom tryckverken och falsen (en jäkla väg!), sen ska plåtarna sättas på rätt ställe enligt hur tidningen ska falsas (när ska jag lära mig sätta plåtarna på rätt plats?). När vi sedan kör igång ska falsningen stämma & färgen vara okej för att köra igång. Förstår inte riktigt än hur de lyckas varje gång, men jag är på dem med frågor & försöker snappa upp så mycket jag kan.

 

Kvalitén på web- & ark offset är stor, känns inte allt bra i magen att köra igång en upplaga som är så ”usel” i ark-offset tryckarens ögon. Får vänja mig helt enkelt!

 

Var i Melbourne på en stadsvisit med en arbetskamrat i söndags. Vi kikade på Melbournes stora marknad, kollade in staden och på kvällen var vi på rugby, Australien - England. Blev positivt överraskad över hur skoj det var att se.. Häftig arena också, de kunde stänga taket om det börjar regna!

Australien utklassade iaf; tror det slutade 50-4 till Aus. 

 

Har kass uppkoppling och kan tyvärr inte lägga in nya bilder än, det kommer...

 


Kommentarer
Postat av: Gustaf och Carro

Hey Allan! Det verkar som att du har det bra där nere. När vi fick nys om denna bloggen var vi snabba med att hitta hit. Kul att kunna följa dig här! Hoppas du hittar nåt bra boende snart, hörs snart igen! Kram från Gustaf och Carro i Kalmar

2008-11-04 @ 17:30:00
Postat av: Pappa

Allo!

Fint att Du börjar vänja Dig med Dina nya arbetskamrater så fort. Har Du fått tag i ett ställe att bo i ännu?

Idag regnar det och Skåne är som vanligt.

kram

pappa

2008-11-04 @ 17:49:18
Postat av: Denise o Josefine

Kul att höra att det mesta är helt ok där borta! Kul också att du varit på Rugby! Min bror skulle blivit grön av avund :0) Stor kram från ett svinkallt Knätte!

2008-11-06 @ 09:52:00
Postat av: ulrica

hej! kul att läsa hur det går för dig, låter hur spännande som helst! kom ihåg att du är bäst men att allt är svårt i början, du verkar ju klara det galant ändå! kramar

2008-11-07 @ 11:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0