Full verkstad i tryckeriet

Väggar rivs, elektriker åker "skylift" och drar kablar... Allt för att göra klart för ännu ett torn till pressen.
I dagsläget kan vi trycka 48 sidor på samma körning. Nya tornet innebär att vi kan trycka 56 sidor på samma gång. Det gör att vi inte behöver köra några tidningar mer än 1 gång.
I nuläget när vi har en 56 sidor i en tidning kör vi först 32 sidor, sedan de övriga 24. Därefter plockas de båda delarna till en del.
Eftermiddagsskiftet var härligt på det sättet att det blev mer trycka än rengörning. Det är dock tråkigt att missa dagarna. Kommande två veckor kör jag natt. Ingen höjdare när jag vill ut & se mig om som mest, men helgen blir trots allt längre och jag får passa på då!




Kommentarer
Postat av: Pappa

Snön faller i Skåne idag. Kommer Du att arbeta i tre skift eller traditionell två skiftsgång. Saknar Dig här



kram

pappa

2008-11-21 @ 08:09:17
Postat av: Allan

Till & med Skåne får snö alltså? Saknar den vita julen lite, var ändå ganska längesedan vi hade den i Sverige. Ska bli skoj att testa på en varm jul för första gången jag kan minnas.

Det kommer förmodligen bli tre skift var tredje vecka. Men de lägger om skiften så jag vet inte exalt hur jag kommer jobba...

2008-11-21 @ 12:19:18
Postat av: Erik

nattskift.... vad bra att du har tränat på det...

vi pratar alltid om dig på morgonfikat och alla kollar bloggen.

hoppas att du får köra lite i pressen nu och inte bara göra rent.





2008-11-21 @ 18:32:51
Postat av: Allan

En jäkla tur att jag fått träna på natt skiftet ja,

puh... :D



2008-11-22 @ 02:32:41
Postat av: Lasse

Hittade till slut din blogg.

Det verkar som om du börjar förstå tidningstryckning . 56 sidor en rygg eller?? ha det bra och lycka till. ryska boxarhälsningar Lasse F

2008-11-22 @ 10:05:00
Postat av: Pappa

Ja Du var ganska liten när Du firade jul senast i aussieland. Men Du borde minnas Hongkong, dock var där ganska kallt på jul men granen från Danmark trivdes gott och barrade lite. Plastgran är nog att rekomendera i Australien så slipper Du ohyra. Men lite julgranskulor och stämning kn u väl fixa där Du bor.

kram

pappa

2008-11-22 @ 12:36:34
Postat av: Allan

Lasse, det är en helt annan historia det här ju :) hade varit kul om EuroSkills hade tävling i tidningstryck.. Hade behövt en hel lokal för den pressen ;)

Japp 56 sidor i en rygg kommer det bli i Januari. Bredden på vår maskin är inte bredare än ca 850 mm.

Kul att du hittade hit Lars!



Pappa, det får bli en riktigt liten sådan i plastformat i så fall, får pynta upp den med tryckfärg i värsta fall ;)

2008-11-22 @ 13:24:45
URL: http://allanmyhre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0