En insident

Nu i onsdags på jobbet fick jag skämmas ordentligt.

Beroende på hur många och hur stora maskiner ett företag har kan man ha en automatisk bana för tryckfärgen att ta sig till tryckverket. Jag är van att med hjälp av spackel lägga i färg i kistan, men nu är det nya metoder.
Här drar vi bara på en kran som gör att tryckfärgen sprutar ut genom en slang, jättesmidigt system!
Jag vill ju såklart vara så effektiv som möjligt och tar 3-4 tryckverk samtidigt. Då är det viktigt att inte glömma STÄNGA AV KRANARNA efter sig.
Max en minut efter att jag kommit ner från tornet och fyllt på färg stannar hela maskineriet och tryckarna kikar vad som kan vara fel, likadant gör ju jag som inte hade en aning om vad jag gjort...
Helt plötsligt springer "Chicko" upp till det torn jag precis var i och stänger av kranen.
Färgen hade alltså runnit över såpass mycket att den svarta färgen låg i alla tryckverk under sig, vilka är cyan, magenta & gul. Färgen hade dessutom gjort att pappret gått av.
Nu var jag förbannad! Jag tog en spackel & började jobba. De andra tryckarna skrattade och berättade att alla gör det här misstaget 1 gång och förhoppningsvis inte fler. Gör man det fler är det inte lika glada miner.. Men fy fasen vilket jobb. Vi var trots allt 4 eller 5 tryckare som städade upp efter MIG, det tog 1 timma innan vi var igång igen.
Det gäller att vara försiktig och tänka till.


Här är två bilder från söndagens tripp ner till Melbourne där jag kollade in staden lite närmare & var på rugbymatch.

Kommentarer
Postat av: Miriam

hihihi, misstag gör vi alla ibland Allan, dom tog det ju trots allt riktigt bra !

Jättefina bilder by the way! Sånt vill jag gärna se mer av!

Många kramar / lillasyster*

2008-11-07 @ 23:33:14
Postat av: Pappa

Skoj att Du har möjligheten att se Dig omkring- Rugby är en stor sport i aussiek att en kamp mot nya Zeland är en höjdare.

Ha det gott

kram

pappa

2008-11-08 @ 17:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0