Regn, Arbete & Besök...

Regn
Mina arbetskamrater påstår att jag tog regnet med mig från Sverige.

De blir glada när det kommer regn eftersom naturen här är i stort behov av vatten. Det är 12 år sedan det regnat så mycket under en period här i shepp säger de, speciellt unikt är det nu i november- december då det vanligtvis brukar vara torrt.
Trots det tycker jag vädret har varit skapligt överlag.
Under veckorna gör det inget att det regnar, men helgerna får gärna vara molnfria. Det har varit för mycket tvärt om!
Jag ber till vädergudarna...


Arbete
Nu har jag tre arbetsnätter kvar innan jag går på ledighet. Utöver de vanliga tidningarna trycker vi nu även telefonkataloger. Ledningen trycker in några jobb utöver de vanliga som ska igenom nu i juletider.
Nu sätter sig arbetsrutinen som tidningstryckare allt mer, men jag har fortfarande mycket kvar att lära.

Det är ett bra sätt att träna ögat som tryckare när vi sätter färgen här. Vi går efter en gråskala samtidigt som vi kontrollerar att bilderna stämmer i färg. Inga densitetsvärden att lita på här inte! Det är dock tal om att införskaffa det i framtiden tillsammans med automatisk plåtisättning, videoregister & helautomatisk färgpåfyllning.

Det som händer härnäst i pressrummet sker i Jan-feb. Då installeras ännu ett trycktorn (ytterligare 8 sidor), samt att vi byter ut fuktvalssystemet till ett svenskt fuktsystem. Det ska fungera så att det sprutas på den mängd fukt plåten behöver för att hållas ren.
Jag återkommer med mer om detta, tror mig ha sett en bruksanvisning på systemet!

Besök
Om en liten stund ger jag mig av till flygplatsen för att ta emot ett efterlängtat besök från Sverige! : )


Hej Svejs så länge!

Kommentarer
Postat av: Erik

Ha en bra ledighet och tack för skiljefrågan/hälsningen.

alla tyckte att det var roligt att se dig.



2008-12-13 @ 17:38:26
Postat av: Miriam

nu lär de dröja innan nästa inlägg med tanke på ditt besök :P

Ha det så gott nu ni båda!

Kram

2008-12-16 @ 15:11:52
Postat av: Pappa

Nu far vi till stugan. Inget internet på flera dagar. God jul och ett riktigt gott nytt önskar vi här Dig.

kram



Pappa

2008-12-19 @ 10:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0