Härligt väder

Sommaren är här, 33 grader & sol om dagarna!
Typiskt att jag jobbar natt..

Nu börjar det flyta på ordentligt på arbetet. Inatt fick jag för första gången köra halva tidningspressen själv, och sköta allt, Puh, vad mycket det är att tänka på när jag själv fick ansvaret, men kul som fasen var det! Tiden flög iväg.
Nu ändrar jag åsikt, har förhastat mig. Jag har tidigare skrivit att jag inte alls tycker ark- & rull-offset är lika.. Så fort jag börjat komma in i "tänket" här inser jag mer & mer hur likt det är. Jag har stora fördelar att komma med en bakgrund som ark-offset tryckare in i tidningsbranschen ser jag!
Skulle kunna jämföra det med Tennis;
Då en ark-offset tryckare är Singelspelare & rull-offset är dubbel.


Rull-offset skulle till & med kunna vara ett fotbollslag, här gäller det att samarbeta och veta vad sina "lagkamrater" sysslar med.


Joe,
arbetskollega som började 1 vecka tidigare än mig på Shepp News.
(I bakgrunden; the main man; Craig)



Vi har två kontrollpaneler för tryckpressen, de styr 3 torn vardera, dvs: 24 sidor i en tidning för 3 torn...
Så här ser en kontrollpanel ut:



I helgen var jag på upptäckande fot!
På min väg till den något historiska staden Echuca, 2 timmar bort, stannade jag till i Kyabram där en mindre djurpark är benägen.
Nu har jag äntligen fått se en känguru! Där fanns koalabjörnar, krokodiler, ormar, grodor och alla möjliga fågelarter. Ett par smakprov...

 

Efter djurparksbesöket satte jag riktigt mot Echuca.
En mysig stad med mycket att se, speciellt vid området runt Murray River. Floden Murray River (Australiens näst längsta flod efter Darling), rinner genom staden och har varit en stor hjälp förr när de använde den för att transportera ull, vete & annat gods. Floden är också den naturliga gransen mellan staterna Victoria & New South Wales.

Det som fångade mitt intresse på floden var de stora husbåtar & hjulångare som passerade.

Ett gäng ungdomar från Melbourne hyrde denna husbåt 1 vecka, fantastisk båt med bubbelpol & soldäck på övre plan. De bjöd in mig en sväng så jag fick kika runt!



Kommentarer
Postat av: Miriam

Vad kul med lite äventyr i vardagen!

Husbåten lät inte helt fel den heller ;)

Hemma får vi traska i slaskig blötsnö...

Ha det toppen!

2008-12-08 @ 13:40:02
Postat av: Hillevi

Tjena tryckaren min!

Lova att du håller de där äckliga fladdermössen långt bort från mig.

Syns i helgen då, snygging ;)

2008-12-08 @ 18:46:14
URL: http://hillewiee.blogg.se/
Postat av: pappa

Allo!

Verkar vara fint i omgivningarna. Måste vara skönt att kunna fara med egna bilen. Har Du ej stött på ormar och spindlar ännu? Verkar full rulle på tryckeriet.

kram

pappa

2008-12-08 @ 20:41:16
Postat av: David

Tja allan =) fan vilka kryp de finns där då hehe 33 grader varmt låter ju lovande,,, kan du kolla upp om de finns några gym där du bor? fan kommer klättra på väggarna annars om ja inte får ett pass i veckan iaf haha =)

2008-12-08 @ 21:26:11
Postat av: rIkArD

Tjenare mannen!



Din favorit kusin här! För det första vill jag bara säga att jag har varit en aktiv och flitig bloggläsare, jag skulle nästa vilja utse mig till den mest aktiva och flitigaste bloggläsaren på hela denna hemsida. Jag hoppas självklart att jag kommer få beröm för detta! Det låter som att du har det underbart där nere i värmen vilket kanske inte är så konstigt men iaf ;)



För det andra vill jag gratulera dig på födelsedagen genom att säga grattis Allan, här kommer det!



GRATTIS ALLAN!



P.s. Min hemsida är ej uppdaterad och kommer heller inte bli det på ett tag då den helt skall byggas om från grunden!

2008-12-09 @ 19:09:04
URL: http://www.rise-up.se
Postat av: Erik

hm...får ni lägga trasorna sådär slarvigt på manöverbordet???

jag vill köra den där maskinen, det verkar roligt.

jag är AVUNDSJUK, varmt, roliga maskiner, glada arbetskamrater, säkert kall fosters i kylen i erat lunchrum.



jaja vad är väl en dag på shepp news.....





2008-12-09 @ 20:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0